Jeg har fået et spørgsmål der går på, hvilke SEO opgaver man bør prioritere for at få mest muligt ud af sin SEO.

Det kommer jeg med et bud på i denne artikel.

Jeg vil tage udgangspunkt i at du har sikret dig, at din website fungerer rent teknisk. Det er naturligvis forudsætningen for at kunne få høje placeringer, og når først der er styr på det, er det ikke en ting der skal fylde din daglige SEO to-do-liste.

 

1 : Prioriter din strategi – i form af keywordanalyse

Grundstenen i al god SEO er at lave en god analyse af, hvor mulighederne ligger. Hvis ikke dette er på plads, ja så kan du lave det fedeste arbejde og alligevel ikke høste de frugter, du fortjener.

Afsæt løbende tid til at finde nye keywords – både for at finde inspiration til din næste artikel, men også for at være på udkig efter guldgruber. Ofte gemmer der sig meget værdifulde keywords på steder, hvor man endnu ikke har kigget.

 

2: Lav løbende godt content

Det giver sig selv at du skal lave godt, relevant indhold. Men det er også vigtigt at du gør det løbende. Du vil gerne træne googles crawlere til at komme forbi ofte, og det gør de hvis de ofte finder nyt og friskt content.

Du behøver ikke altid at lave lange, dybdegående artikler, mindre kan også gøre det, men lav altid indhold på minimum 400 ord. Post nyt så ofte du kan og minimum hver 14 dag. 

 

3: Hold øje med dine vigtigste keywords

En af de vigtige løbende SEO opgaver er at holde øje med, hvordan dine keywords performer. Du har sikkert lavet noget rigtigt godt arbejde omkring dine vigtigste keywords, og derfor bør du også holde øje med, om det er tid til justeringer. Enten hvis de ikke når den ønskede placering, eller hvis de begynder at hoppe nedad på listen. 

Er der stilstand eller begynder de at bevæge sig nedad, kan det være tid til at give dem lidt kærlighed.

Du kan bruge et redskab som Ubersuggest til at holde øje med performance. 

 

4: Linkbuilding er vigtigt

Links er internettets form for likes, og jo flere indgående links du har fra andre (kvalitets) hjemmesider, desto bedre. Men linkbuilding kan være en lidt tidskrævende affære, og derfor er det godt at sprede opgaven ud over tid. Gør det til en vane at tænke linkmuligheder – hvad enten det er fra samarbejspartnere, sponsorater, artikler i dagsblade, gæsteblogging eller andet, så prøv at få det link ind, det er guld værd.

 

5: Den avancerede SEO opgave

Når du bliver rutineret i SEO, begynder du at kigge på statistik og performance. Det giver mening når man får top 10 placeringer og dermed trafik fra google.

Her bliver det sjovt at kigge på nøgletal så som hvor meget trafik man får, hvilke landingpages der performer og hvilke keywords der driver trafik.

Ud fra denne data kan man begynde at optimere andre ting – feks meta titler og beskrivelser. Ordlyden af dem har ret stor betydning for, hvor mange der klikker sig videre til dit website. 

Brug googles search console til at finde denne data. Og derfra kan du begynde at eksperimentere med at lave gode, fængende, klik-indbydende meta tekster og dermed trække mere trafik ind på din side.

 

Skal jeg lære dig at blive endnu skarpere til SEO?

Jeg har specialiseret mig i at lære soloselvstændige og marketingansvarlige at lave deres egen SEO. I min SEO undervisning får du 12-15 års erfaring kogt ned til et kort kursusforløb. Det vil sige, du kan være tilbage på 1. pladsen i løbet af kort tid.

I mine kurser arbejder vi typisk sammen på at få din side frem i søgeresultaterne, så efter endt kursus vil der allerede være strammet op.

Kontakt mig nu for mere information eller tjek mine aktuelle SEO kurser lige her.

Sådan finder du mig:

Thor Online Markedsføring

Katrine Thorulf

Kystvej 26, 8500 Grenaa
T: 51805496
E: hej@thor-online.dk